Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mechanismy zajištění kvality služeb v pevných, bezdrátových a mobilních datových sítích
Václavek, Radovan ; Novotný, Vít (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním technologií a základních parametrů sloužících k zabezpečení kvality služeb v pevných, bezdrátových a mobilních sítích. Zaměřil jsem se především na požadavky a klasifikace, které jsou pro jednotlivé typy sítí typické a to se zaměřením na linkovou vrstvu. V sítích ethernetu jsem se zabýval postupným vývojem jednotlivých technologií včetně norem IEEE 802.1Q a na ni navazující IEEE 802.1p. Další části pak popisují danou problematiku v bezdrátových sítích, s pohledem na jiný druh prostředí a opět se snažím čerpat z daných standardů pro zabezpečení kvality služeb v normě 802.11e navazující na normu 802.11a/b/g. Další část je zaměřena na poslední generace mobilních sítí opět z pohledu typů a vývoje jednotlivých technologií. Zde pak čerpám z normalizačního projektu 3GPP a standardů organizace IEEE, který jsou na tuto problematiku zaměřeny. Další část je zaměřena na WiMAX technologie.V předposlední části pak srovnávám jednotlivé síťové technologie z pohledu zajištění QoS a navrhuji možné způsoby zabezpečení konverze mezi jednotlivými technologiemi. V závěru jsou shrnuty všechny uvedené technologie, možnosti jejich vzájemné konverze a další možný vývoj v dané oblasti.
Návrhy na zlepšení služeb hotelu Slunce
Burdová, Martina ; Potěšilová, Pavlína (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zpracována pro společnost Hotel & Restaurant Slunce, s.r.o., která je provozovatelem čtyřhvězdičkového hotelu Slunce. Zkoumá a hodnotí hotelové služby a oblasti, které s jejich zajištěním souvisí. Obsahuje návrhy na personální zajištění provozu, technického zázemí a zlepšení nabídky služeb, které vedou ke zvýšení obsazenosti hotelu a restaurace.
Optimalizace a analýza závislostí komunikačních služeb na zpoždění
Zikmund, Lukáš ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Endrle, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na zajištění kvality služeb (QoS) v bezdrátových sítích pro standardy IEEE 802.11 a/b/g/n. První část práce je zaměřena na teoretické pozadí této problematiky. Jsou zde popsány způsoby přenosu dat počítačovou sítí a jednotlivé parametry přenosu, především na parametry nutné pro zajištění kvality služeb (QoS). Dále jsou zde popsány jednotlivé standardy pro přenos dat bezdrátovou sítí a nakonec pak protokoly zajišťující přenos dat v reálném čase. Druhá část práce se pak věnuje simulačnímu prostředí OPNET modeler a simulacím vytvořených v tomto prostředí. Simulace jsou zaměřeny na přenos dat v reálném čase a porovnávají jednotlivé standardy z hlediska zpoždění a jeho kolísání.
Principy, funkce přepínání a směrování v počítačové síti
Dvořák, Pavel ; Pelka, Tomáš (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Tento bakalářská práce se zabývá hlavními principy a funkcemi aktivních síťových prvků. Především je soustředěna na prvek pracující na třetí vrstvě referenčního modelu OSI/ISO, směrovač. Jsou zde popsány jeho hlavní součásti a blíže rozebrány směrovací protokoly. Poté je ověřena schopnost reagování dynamického směrování na výpadek v síti a změřena reakční doba přechodu na záložní trasu při použití různých směrovacích protokolů. Další část je zaměřena na problematiku kvality služeb (QoS) a její podporu v počítačových sítích. Jsou prozkoumány různé způsoby konfigurace QoS na směrovačích a vybrán vhodný z nich, jenž je pak aplikován na testovací síť.
Uplatnění marketingu v sektoru služeb
Jedličková, Lucie ; Čermák, Lubomír (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uplatněním marketingu v sektoru služeb, konkrétně v advokacii. Cílem bylo provést analýzu uplatnění marketingu v dané advokátní kanceláři. Na základě vhodných metod byl sledován a vyhodnocen aktuální stav marketingové gramotnosti v určené advokátní kanceláři. Výsledkem provedených analýz bylo definování bariér, překážek, rezerv a příležitostí při uplatňování marketingu v této advokátní kanceláři. Teoretická část obsahuje poznatky z oblasti marketingu služeb, uvádí do oblasti advokacie a seznamuje s použitými metodami. Praktická část analyzuje současný stav v advokátní kanceláři. Pomocí vhodných metod jsou navržena opatření, směřující k eliminaci bariér, překážek a rezerv a k využití existujících příležitostí.
Advanced features of MPLS technology
Vlček, Martin ; Hošek, Jiří (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
This work is considered to evaluate the needs of MPLS implementation in current IP networks with respect to Quality of Service guarantees. It shows many aspects and evaluations of the influence of different traffic classes. The best solutions are evaluated with simulations and can be implemented with respect to Quality of Service guarantees.
Kvalita služeb a kvalita zážitku pro sítě nové generace
Vaněk, Jiří ; Horváth, Tomáš (oponent) ; Grenar, David (vedoucí práce)
Práce shrnuje parametry provozu pro hodnocení přístupových sítí nové generace. Jsou zde zmíněny parametry pro řízení kvality služeb a parametry pro měření kvality zážitků. Je rozebráno nařízení EU pro vysokorychlostní Internet v ČR. V praktické části jsou porovnány výsledky měření parametru Jitter při implementaci řízení kvality služeb a bez. Také jsou porovnány teoretické a praktické přenosové rychlosti fyzických portů. Součástí práce je dotazník zaměřený na kvalitu zážitku předložené video sekvence v závislosti na deformaci stopy a změně rozlišení.
Multimediální služby v mobilních sítích
Kovář, Petr ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Již dlouho byly vyvíjeny způsoby, které by umožnily rychlou výměnu informací na co nejdelší vzdálenosti. Až do nedávné doby byly prostředky komunikace na dálku značně limitovány jak možnostmi tehdejších technologií, tak i finančními aspekty. S nástupem telegrafu, telefonu, a nejnověji i počítačových sítí, se telekomunikační služby stávaly nejen levnějšími, ale byly i mnohem dostupnější. S nástupem a masovým rozšířením internetu je v dnešním světě úloha telekomunikací stále důležitější. Nejaktuálnějším trendem je mobilní internet a spolu s ním spojené multimediální služby a jejich okamžitá dostupnost odkudkoliv. Na jednu stranu se jedná o klasické mobilní sítě GSM, UMTS, na stranu druhou vzniká velmi silná alternativa v podobě kombinace sítí WiMAX a Wi-Fi. Pro provoz multimediálních služeb v těchto sítích je nutné dostatečně ošetřit jejich upřednostnění před méně citlivým provozem, což je zvláště při práci na sdíleném médiu velmi náročný úkol. Pro nalezení nových postupů a metod, které by to umožnily, je nutno nejprve vytvořit dostatečně přesné a spolehlivé matematické modely komunikace. V této disertační práci je zmapován současný stav problematiky a navržen a ověřen nový matematický model Distribuované koordinační funkce, která je hojně využívána jako přístupová metoda v sítích 802.11, Wi-Fi.
Řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol
Schüller, David ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Spáčil, Vojtěch (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení spokojenosti zájmových skupin vysokých škol s kvalitou služeb těchto institucí. Zkoumá vazby mezi spokojeností, zájmovými skupinami (stakeholdery) a kvalitou služeb. Práce pojednává o jednotlivých přístupech a metodách k měření spokojenosti s kvalitou služeb, přičemž důraz je kladen na oblast terciárního vzdělávání. Na základě získaných teoretických znalostí z odborných publikací byly stanoveny cíle a hypotézy disertační práce. Hlavním cílem je vytvoření modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin s kvalitou služeb vysokých škol. Druhým hlavním cílem práce je navržení nové metodiky hodnocení spokojenosti studentů s kvalitou služeb vysokých škol. Studenti jsou v práci chápáni jako klienti vysoké školy. Oba hlavní cíle spolu úzce souvisí. Hypotézy a dílčí cíle jsou úzce navázány na cíle hlavní a jsou formulovány tak, aby přispěly k jejich naplnění a ověření v praxi. Například jedním z dílčích cílů disertační práce je identifikace zájmových skupin vysoké školy, což výrazným způsobem pomohlo naplnit jeden z cílů hlavních. Dílčí cíle jsou také zaměřeny na oblast marketingové komunikace. Marketingová komunikace tvoří neoddělitelnou součást navrženého modelu pro řízení spokojenosti zájmových skupin. Záměrem proto je, aby jako jeden z dílčích výstupů disertační práce byl formulován soubor doporučení, jakým způsobem lze zlepšit marketingovou komunikaci vysokých škol se svými zájmovými skupinami. Autor při zpracování disertační práce vycházel jak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury českých a zahraničních autorů, tak z provedených výzkumných šetření. Primární výzkum byl proveden pomocí kombinace následujících technik – individuální rozhovory, skupinové rozhovory a dotazníkové šetření. Výsledky získané během primárního výzkumu byly zpracovány především za pomocí programu Microsoft Office Excel, Statistika a QC. Expert. Zpracování získaných dat z primárního výzkumu sloužilo k vymezení důležitosti jednotlivých zájmových skupin v modelu řízení jejich spokojenosti s kvalitou služeb vysokých škol. Dále byly identifikovány faktory a zhodnocena jejich důležitost pro měření spokojenosti studentů s kvalitou služeb. Výsledky primárního výzkumu dále umožnily statistické potvrzení stanovených hypotéz v disertační práci. Práce obsahuje stanovení východisek, cílů a hypotéz disertační práce, metody a techniky zpracování disertační práce, současný stav úrovně vědeckého poznání, analýzu a diskusi výsledků primárního výzkumu, shrnutí výsledků a zhodnocení přínosů disertační práce a doporučení pro další výzkum.
Implementace kvality služby v bezdrátových sítích
Kaman, Štěpán ; Růčka, Lukáš (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Bezdrátové sítě představují v současné době častý přístup připojení stanic do místní sítě či k Internetu. Až do roku 2005 neexistovala ve standardu 802.11 podpora prioritních dat a využití multimediálních služeb je v těchto sítích problematické. Diplomová práce se zabývá standardem IEEE 802.11 a standardem obsahujícím podporu kvality služeb IEEE 802.11e. Jsou zmíněny metody přístupu k přenosovému médiu, odlišnosti v MAC podvrstvě, je rozebrána problematika při přenosu prioritních dat a požadavky kladené na tyto data. V programu Opnet Modeler byly vytvořeny bezdrátové sítě s přístupovými body a stanicemi na kterých jsou provedeny simulace při různé zátěži přenášených dat. Je zkoumán rozdíl v použití metody DCF a EDCF, využívané v síti s podporou QoS. Obzvláště je sledováno chování prioritních dat hlasu a videa u obou sítí. Pozornost je zaměřena na klíčové parametry jako jsou propustnost, zahazování dat, ztráta paketů, zpoždění, kolísání zpoždění a velikost vysílacích front. Naměřená data jsou dále analyzovány a rozdíly u sítě bez podpory a s podporou kvality služeb jsou porovnány a vyhodnoceny. Součástí práce je i laboratorní úloha v programu Opnet Modeler.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.